mandag 7. desember 2009

Skjønner ikke


Sitter å ser på nyhetene på tv2, leser litt rundt omkring på nette å tar meg en kopp kaffe før jeg skal jobbe resten av dagen. Koselig mårran på meg :) Men det er en ting jeg ikke skjønner når jeg ser nyhetene, de sier at flere nyfødte får alkoholskader. Skulle virkelig tro at den statistikken ikke skulle opp igjen. Man kan jo velge mellom både alkoholfri vin og øl hvis man vil ha smaken, så ser ikke helt problemet. Er man ute etter å bli brisen?





  Bildet er hentet fra nrk.no





"Kvinners endrede holdning til alkohol de siste 20 årene er årsak til at flere barn påføres skader." Man skulle jo tro at holdningen ble bedre å ikke dårligere enn den var før. Må jo si at man kjenner igjen noen av de vanligste skadene som hyperaktivitet og lese- og skrivevansker. Det er 9 mnd av ditt liv du ofrer og et helt liv du skader, skjerpings altså. Flesteparten av mine venninner har vært på fylla etter de ble gravid, men før de fant det ut, og blir redd av den grunn. Og her er det folk som fortsetter å drikke ut i svangerskapet. I en undersøkelse var det faktisk 34% som mente at gravide kan drikke en øl eller et glass vin dagen! Det står også at det er: "særlig ille i julebordsesongen". Må bare gjenta det, jeg skjønner ikke! Det er alkohol, ikke mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar